Mniejsza liczba gości
Z moich doświadczeń wynika, iż na przyjęciu weselnym ostatecznie jest mniej o 10 – 15% gości, niż pierwotnie było to planowane. Jeżeli w umowie wpiszecie mniejszą ich liczbę, unikniecie dopłacania za osoby, które z różnych powodów nie mogły przybyć na uroczystość. A jeżeli liczba gości będzie jednak większa, zawsze możecie zwiększyć zamówienie tuż przed przyjęciem.
Obsługa kelnerska
Płynny serwis zagwarantuje odpowiednia ilość kelnerów na przyjęciu. Warto zadbać o to, aby 1 kelner przypadał maksymalnie na 10-ciu/15-tu gości. Pamiętajcie również o kelnerach dedykowanych do serwisu alkoholu (wódka i wino) oraz profesjonalnych barmanach serwujących kolorowe drinki.
Serwis dań.
Serwis dań ciepłych, jak i otwarcie bufetów z zimnymi przekąskami powinny rozpocząć się PO zajęciu przez gości wybranych miejsc. Zimne przystawki czekające na Waszych Gości, jeszcze zanim usiądą oni do stołów, jest nieestetyczne i niehigieniczne. Dotyczy to zarówno stołów gości jak i bufetów.
Montaże i demontaże.
To kwestie, które najczęściej zupełnie są pomijane przez Pary Młode w trakcie podpisywania umowy z obiektem. Zaplanowanie czasowe montaży i demontaży wszystkich podwykonawców (zespół, dekoracje, oświetlenie itp.), to podstawa dobrze zorganizowanego przyjęcia. Absolutne minimum to dostępność sali od 8:00 w dniu wesela do 8:00 dnia następnego. A jeżeli Wasz projekt będzie bardziej rozbudowany, być może konieczne będzie zapewnienie wyłączności Sali, również w dniu poprzedzającym uroczystości.
Moim zdaniem, to absolutne minimum do tego, aby Wsze przyjęcie mogło odbyć się bez niespodzianek i komplikacji. A Wy co jeszcze dodalibyście do tej listy?
